Zaměstnání představuje místo, kde musí zaměstnanci docházet, aby zajistili sobě a své rodině potřebnou životní úroveň. Pokud zrovna nepodnikáme a nejsme pánem sami sobě, je v dnešní době zaměstnání nezbytně důležité. Zvlášť, když se služby a produkty neustále zdražují. V zaměstnání máme kolem sebe spoustu dalších lidí. Některé považujeme za přátele, kamarády, ale najde se také mnoho černých ovcí, se kterými je těžko vycházet.
Hrozba konkurence
Problémy mohou nastat v okamžiku, kdy nastoupí do zaběhnutého kolektivu mladá žena, kde je už služebně i věkově starší kolegyně. Ta může začít novou mladší kolegyni považovat za nepříjemnou konkurenci. Začne jí různými možnými i nemožnými prostředky otravovat život. Taková situace se neodráží už pouze na pracovním, ale i osobním životě. Totéž se mnohdy týká mužů. V takovém případě je na místě upřímný rozhovor o tom, že se kolegyně nemusí bát o své místo.
Zaměstnanci a vedení
Zaměstnanec se většinou snaží udělat všechno tak, aby neměl v práci žádné nepříjemnosti. Mnohdy se však stává, že pracovník dělá maximum, ale i tak vedoucí na něm stále něco vidí. Je to smutné, přesto se to ještě v dnešní době stále děje. Daleko složitější situace může nastat, když nemají mezi sebou podepsanou smlouvu. Takový případ možná znáte i ze svého okolí. Jen velmi těžko se pak takový „na černo“ zaměstnaný pracovník dožaduje zasloužené výplaty.
Jak se bránit konfliktům na pracovišti
Vždy je vhodné si ujasnit, jestli se dají vzniklé konflikty řešit po dobrém. Ve výhodě je tady člověk, který na sobě nenechá, jak se lidově říká „štípat dříví“. A zároveň dokáže vycházet s ostatními lidmi. Jestliže se však nedá dosáhnout kompromisu, je lépe z takové práce odejít. Popřípadě učinit závěr, který bude mít praktické řešení pro obě strany. Nikdy žádné konflikty neřešte pod tlakem emocí a nechte situaci vychladnout. Nic není tak horké, jako když se to zrovna uvaří. V případě, že je váš zaměstnavatel dobrý a jde pouze o nepříjemnosti mezi kolegy či přímým nadřízeným, řešte to rovnou na vedení. Vedoucí místa ve většině případů zaujímají lidé, kteří jsou na řešení konfliktů připraveni. Jste-li si sto procentně jisti svým názorem – stůjte si za ním!