Máte byt, který nepotřebujete, a peníze by se vám teď hodily někde jinde? Teď je ideální čas na prodej bytu za velmi dobré peníze. Nevíte si rady s tím, jak to provést rychle, v klidu a bez potíží? Poradíme, jak prodat byt tak, aby se vám to vyplatilo.
Přesná tržní cena pomůže rychle najít kupce
Pokud na peníze spěcháte, zaměřte se na přesné stanovení realistické kupní ceny. I lidé, kteří byt shánějí, se na trhu již trochu orientují a moc dobře poznají, když je nabídka přestřelená nebo naopak až podezřele nízká. Nevyplácí se postupovat tak, že nejdřív cenu nastřelíte vysoko a pak své požadavky snižujete, když se nikdo neozve. To je velmi matoucí strategie, která může mnohé zájemce odradit. Nejlepší je pozvat si na odhad odborníka, který zná trh a rozumí technickým parametrům nemovitostí.
Fotky umí hodně
Byty na prodej, které si rychle najdou své kupce, si jsou podobné v jedné věci – mají velmi dobře nafocené fotky. Kupci totiž často dají na první dojem a řídí se emocemi. Pokud je byt prázdný nebo má ošuntělé vybavení, vyplatí se zaplatit si tzv. home staging. To znamená, že vám byt na focení zařídí nábytkem a doplňky tak, aby na fotkách vypadal co nejlíp. Je jisté, že home staging vede k navýšení prodejní ceny až o 10-15 %.
Zkuste online aukci
Jedná se o poměrně moderní způsob, jak na prodej nemovitosti. Funguje to tak, že se na začátku mírně sníží inzerovaná cena, což přiláká poměrně rychle velké množství potenciálních zájemců. Následně proběhnou prohlídky a poté můžete vyhlásit online aukci. V té jednoduše každý může nabídnout částku dle svých možností a zvítězí nejvyšší nabídka. Prodej bytů se tak velmi urychlí, ale také se obvykle nemovitost prodá za daleko vyšší cenu než při klasickém prodeji.
Včas zkontrolujte právní stav nemovitosti
Postarejte se také o to, aby byly v pořádku všechny dokumenty a na nemovitosti nevázly žádné problémy. Zkontrolujte, jak je byt evidován v katastru a zda nemůže při převodu dojít k nějakým komplikacím. Jejich odstranění by totiž mohlo trvat měsíce, a to určitě nechcete ani vy, ani kupující.
Zdroj náhledového obrázku: Pixabay